░▒ هفت خط ▒░

با ما همراه باشید...

░▒ هفت خط ▒░

با ما همراه باشید...

مرغی که تغییر رنگ می‌دهد!

مرغی که اغلب اوقات رنگ خود را عوض می‌کند باعث شده دانشمندان مطالعات خود را بر روی پدیده نادر تغییر رنگ آن آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرغی که متعلق به یک کشاورز ساکن دهکده ای ساحلی است اغلب اوقات رنگ خود را عوض می‌کند که این موضوع نه تنها باعث حیرت مردم عامی منطقه شده بلکه جامعه دانشمندان را نیز متعجب کرده است. 

بر اساس گزارشی از ایندین اکسپرس، طبق مطالعات جانورشناسان این پدیده برای اولین بار است که رخ می دهد. 

این مرغ که 6 ساله است در ابتدا سیاه متولد شد و در طی این 6 سال بدون هیچ پوست اندازی و یا هیچ گونه مشکل فیزیکی چهار بار تغییر رنگ داده است. 

به گفته کشاورزی که صاحب این مرغ است، این مرغ در سال 2009 دو بار به رنگ سفید و مشکی تغییر رنگ داد تا اینکه بالاخره به رنگ سفید خالص درآمد. 

تغییر رنگ بالهای این مرغ زمانی مورد توجه قرار گرفت که برای اولین بار تخم گذاشت. پس از آن به مدت یکسال این پرنده مشکی رنگ کاملا به رنگ سفید در آمد در حالیکه در سلامتی کامل بسر می‌برد. هیچ نابهنجاری دیگری از این مرغ مشاهده نشده و همچنان در حال تخمگذاری است. 

یکی از جوجه‌های این مرغ هم به گفته این کشاورز گرایشات شبیه مادر خود را دارد. 

به گفته دکتر اومن عضو دپارتمان جانورشناسی دانشگاه کرالا از سال 2008 این مرغ را تحت نظر داشتیم. این مورد جزء یکی از پدیده‌های نادر و عجیب علمی است که برای از دست ندادن آن باید تنها آزمایشهای خارجی و سطحی روی آن انجام شود. 

نمونه‌های خونی و هورمونی از این مرغ در سالهای 2008، 2009 و 2010 جمع آوری شده و در حال بررسی است. تعداد استروژن بالاتر از حد طبیعی موجود در خون این مرغ ممکن است دلیل این پدیده باشد. استروژن امکان دارد مانع از تجمع رنگدانه‌ها در بافت جنس ماده شود. گرچه این موضوع باید بعد از مطالعات ژنتیکی پرندگان ثابت شود. 

 منبع : خبرگزاری مهر 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد